dijous, 21 de maig del 2015

Alabardas



Vaig descobrir Saramago arrel del Premi Nobel que va guanyar el 1998. Des d'aleshores que pràcticament he llegit tota la seva obra. M'agrada com escriu i el que escriu. 
Al veure aquest llibre a les prestatgeries de la biblioteca no em vaig poder resistir. És el llibre que tenia començat quan va morir. Només va deixar escrits tres capítols i un parell de pàgines de petites notes i idees. El personatge principal Artur Paz Semedo treballa en una fàbrica d'armes. La idea d'escriure aquesta història neix d'una pregunta que es planteja Saramago: com és que no hi ha vagues a les empreses armamentístiques?
Artur Paz Semedo em recorda al protagonista de Tots Els Noms. Malgrat que la novel·la només està als seus inicis i no podem saber com l'hauria acabada, es manté fidel al seu estil.

És un llibre breu aconsellable per fans d'aquest escriptor portuguès.