Close, és un bon títol de tancament
d’una temporada irregular i accidentada del cine-club d’enguany. És un
pel·lícula autènticament de cine-club: bon argument, bones imatges,
interpretacions excel·lents, tema interessant, ... No es pot demanar més. Lukas Dhont és un director de cinema belga jove, d’aquells que caldrà seguir.
No he pogut deixar de pensar en
fets personals. A mi a l’escola em deien “nena”. Era rosset i blanquet i
no m’agradaven els jocs violents propis d’aquells temps. No ho vivia gens bé, i
recordo haver-ho explicat als pares alguna vegada. Vaig acabar jugant a l’equip
d’handbol de l’escola, i això va donar un tomb a la meva situació. El mateix
que Léo, el protagonista, que es posa a jugar amb l’equip de hoquei gel.
També m’han vingut al cap
situacions que crec endevinar que en algun moment han viscut els meus fills, i dels
que moltes vegades els pares sabem ben poc. Intuïm el que passa però és molt
difícil tenir un grau de comunicació suficient per parlar de tot i ajudar en el
que cal en moments que de ben segur els hi fa falta.
El jove actor Eden Dambrine
(només 12 anys) fa una interpretació extraordinària de Léo, el protagonista. Al
principi hi ha molt de diàleg, però a mesura que avança es converteix en un
paper farcit de silencis. És capaç de donar sentit a les escenes tan sols amb
la mirada i el gest. Aquests són suficients per viure els sentiments de dubte i
patiment. Em van sorprendre les dues o tres escenes finals. Només ha passat un any,
i se’l veu més gran i madur.
Ha estat un bon tancament de la temporada del cine-club de Sabadell. Sort en tenim a Sabadell del cine-club, ja que poc cinema interessant es pot veure en les pantalles dels dos multicines de la ciutat. Dels que he vist darrerament hi afegiria dues pel·lícules més de gent també molt jove, Mantícora de Carles Vermut i Seize printemps de Suzanne Lindon.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada